Pranešti apie patyčias
Olweus programa

Ankstesnės žinutės
Atsisiuntimai

Archyvas 2019 spalio

Netradicinė pamoka „Helovinas“

Helovino (Halloween) šventė yra žinoma jau daugiau negu 2000 metų, žmonės tikėjo, kad spalio 31 dieną galima sutikti raganą, vaiduoklį ar vampyrą. Spalio 25 dieną gimnazijos 1a ir 2a klasių mokiniai dalyvavo netradicinėje anglų kalbos pamokoje, skirtoje šiai šventei. Jie atliko užduotis, susijusias su Helovino simboliais: siejo piešinėlius ir žodžius, sprendė kryžiažodžius, taigi, buvo turtinamas anglų kalbos žodynas. Tam, kad geriau įsimintų simbolius, žiūrėdami filmuką „Halloween Guessing Game“, varžėsi, kas greičiau atspės vaizduojamą žodį. Pertraukėlės metu gimnazistai mokėsi kaulų pavadinimų, kartu smagiai šoko pagal dainelę „Sceleton Dance“. Nepamiršome ir rimtesnių užduočių: atsakinėdami į viktorinos klausimus, varžėmės, kas daugiau žino apie Helovino istoriją ir papročius. Kiekvienas galėjo parodyti ir savo kūrybinius gebėjimus – piešė baisiausią šiai šventei skirtą kostiumą. Mokiniai už visas užduotis buvo vertinami – rinko korteles su moliūgais, o pamokos pabaigoje jas „konvertavome“ į pažymį. Netradicinės pamokos metu ne tik smagiai praleidome laiką, bet tobulinome kalbėjimo, rašymo ir klausymo įgūdžius, mokiniai daugiau sužinojo apie Helovino šventę.

Anglų kalbos mokytoja Svetlana Kraujalienė

Antikos mitologija šiuolaikiniame pasaulyje

Graikų ir romėnų literatūra ypač pabrėžė patriotines ir tautines idėjas, skelbė ištikimybę savo šalies tradicijoms, protėvių papročiams, jų gyvensenai. Spalio 24 d. 2b kl. gimnazistai su lietuvių kalbos mokytoja R. Grigoniene rinkosi į netradicinę integruotą pamoką, kuri vyko Švenčionių Nalšios muziejuje, pasamprotauti apie savo mažąją Itakę. Mokiniai pasakojo, kad kiekvienas žmogus turi pažinti mitologiją ir senovės istoriją, tai neprarandanti vertės universali dvasinė patirtis ir penas kūrybinei vaizduotei. Jei neišmanytume antikos kultūros, nesuprastume kai kurių literatūros, dailės kūrinių. Net spaudoje ar politikų kalbose aptinkame mitinių personažų vardų, kitų nuorodų į antiką. Daug graikų mitų herojų yra tapę simboliais, kurių suvokimas priklauso nuo to, ar žmogus išmano kontekstą. Padedami muziejininkės N. Spiridonovienės mokiniai lietuvių namų apyvokos daiktuose ieškojo antikos mitų atspindžių, aiškinosi, ar išaustą lino drobę galima lyginti su sunkiu Sizifo darbu, kėlė klausimą, kuo ypatinga vieta, kurioje gimėme ir augame.

Baltų mitologijos atspindžių beieškant

Medis kaip augalas yra paplitęs visose šalyse, tad nenuostabu, kad daugelio tautų mitologijoje jis tapo simboliu, paaiškinančiu pasaulio struktūrą. Kaip medis turi šaknis, kamieną ir šakas, taip ir baltų bei daugelio kitų tautų įsivaizduojamas pasaulio modelis turi požemį (mirusiųjų karalystę), gyvųjų pasaulį bei Dievų buveinę. Taip pat trys sferos siejamos su laiku: praeitimi, dabartimi ir ateitimi, kartais su žmogaus gyvenimu. Pasak Dundulienės (2008), Pasaulio (arba Gyvybės) medžio įvaizdis susiformavo žalvario amžiuje (2100-500 m. pr. m. e.) ir „buvo svarbiausias veiksnys mitologinei (horizontalios ir vertikalios) erdvės sampratai formuotis“. Baltiškosios mitologijos rašytinių šaltinių nėra, todėl mokslininkai informacijos apie protėvių pasaulėžiūrą ieško visur – tautosakoje, archeologiniuose radiniuose, išlikusiuose namų apyvokos daiktuose. Labai įdomu baltų mitologijos ženklų paieškoti ir jaunajai kartai. Geriausia vieta tam yra muziejai. Gimnazijos pirmųjų klasių mokiniai per literatūros pamokas skaito apie Pasaulio medžio įvaizdį baltų mitologijoje, aptaria S. Gedos sukurtą eilėraštį „Giesmė apie Pasaulio medį“. Pasaulio medis vėliau gimsta jų vaizduotėje ir tai jie perteikia piešinyje. Šių pamokų apibendrinimas muziejuje – puiki proga pritaikyti teorines žinias praktikoje, kaip mokslininkams paieškoti Pasaulio medžio simbolių verpstėse, nuostabiuose liaudies menininkų sukurtuose soduose ar kituose namų apyvokos daiktuose.

 

1a ir 1b klasių mokiniai, lydimi lietuvių kalbos mokytojų R. Grigonienės ir L. Juodagalvienės, spalio 23 ir 25 dienomis lankėsi Švenčionių Nalšios muziejuje, o atrasti Pasaulio medžio simbolių jiems padėjo muziejininkė N. Spiridonovienė.  Mokiniai ne tik klausėsi pasakojimo, ieškojo baltų mitologijos ženklų, bet ir patys pristatė savo sukurtus Pasaulio medžio modelius, labai įdomiai ir šiuolaikiškai interpretavo juos, siedami su tradiciniu suvokimu. Tokios pamokos yra naudingos mokiniams – būdami netradicinėje erdvėje, jie geriau priima informaciją, ją įsimena, teorines žinias sieja su praktika, stiprina oratorinio meno įgūdžius ir, žinoma, mokosi bendravimo kultūros.

 

Projekto „Vaikų ir paauglių įtraukimas į sveiką ir aktyvų gyvenimo būdą“ veikla

Švenčionių Zigmo Žemaičio gimnazijos 1a klasės mokiniai spalio 22-25 d. dalyvauja projekto „Vaikų ir paauglių įtraukimas į sveiką ir aktyvų gyvenimo būdą“ veikloje. Projekto, kurį inicijuoja LR Sveikatos apsaugos ministerija, tikslas – stiprinti asmenybę, puoselėti žmogiškąsias vertybes, padėti išvengti streso, suteikti praktinių ir teorinių žinių, kaip didinti sąmoningumą. Smagu pažinti save ir vienas kitą.

Įdomus ir motyvuojantis susitikimas

Spalio 24 dieną Švenčionių Zigmo Žemaičio gimnazijoje viešėjo kompozitorius ir tekstų autorius Vytautas Bikus. Buvo įdomu klausytis pasakojimo apie jo kelią į sėkmę ir pripažinimą, kompozitoriaus profesijos ypatumus. Vytautas pasakojo gimnazistams apie tai, kaip reikia siekti savo svajonės, nebijoti kritikos ir nesustoti daryti to, ko mes nuoširdžiai trokštame. Iš tikrųjų šie kompozitoriaus žodžiai motyvuoja ir priverčia susimąstyti. Manau, visi renginio dalyviai sužinojo daug naujo, išgirdo puikių patarimų, turėjo galimybę dalyvauti diskusijoje, o po to apie daug ką pamąstyti. Nuoširdžiai dėkojame susitikimo organizatoriams, tokie renginiai labai naudingi – jie įkvepia, skatina tobulėti, siekti tikslo.
DĖKOJAME PROJEKTO „PADRĄSINTI. ĮKVĖPTI. PALAIKYTI“ KŪRĖJAMS IR NEKANTRIAI LAUKIAME KITŲ SUSITIKIMŲ!

Gabija Maskoliūnaitė, 1b klasės mokinė

 

Integruota anglų kalbos ir karjeros ugdymo pamoka

Spalio 16 d. 2a klasės mokiniams vyko integruota anglų kalbos ir karjeros ugdymo pamoka tema „Future Jobs“. Kartu su anglų kalbos mokytoja S. Kraujaliene aptarta, kokios profesijos bus labiausiai vertinamos ateityje, kokių žinių bei įgūdžių reikia dirbant vieną ar kitą darbą. Karjeros ugdymo koordinatorė A. Abramovičienė pristatė skaidres šia aktualia mokiniams tema. Pamokos pabaigoje mokiniai gavo neįprastą namų darbą: anglų kalba parašyti, kaip įvairiais laikais kito juos dominanti profesija, kaip ji gali pasikeisti ateityje, kas padėtų pasirengti šiam darbui.

Vietovardžių metams skirtas renginys

Spalio 15 dienos popietę Švenčionių rajono savivaldybės Viešojoje bibliotekoje vyko renginys, skirtas Lietuvos vietovardžių metams.  Jame dalyvavo gimnazijos 1a ir 1b  klasių mokiniai, lydimi lietuvių kalbos mokytojos R. Grigonienės. Renginio metu buvo pristatyta rašytojo, publicisto, nusipelniusio aplinkosaugininko, kraštiečio Šarūno Laužadžio knyga „Padavimai apie Lietuvos vietovardžius“, taip pat   doc. dr. Agnės Laužadytės – Tutlienės tapybos darbų paroda „Gal pamatysi tai, ką pasakyt norėjai“. Buvo gera klausytis Šarūno Laužadžio sakmių ir padavimų bei pasigrožėti nuostabiais A. Tutlienės tapybos darbais. Smagu pasidžiaugti, kad mūsų gimtasis kraštas išaugino talentingus menininkus, kuriems nesvetimas gamtos grožis, baltų mitologijos motyvai. O senieji vietovardžiai yra Lietuvos kultūros, istorijos ir kalbos vertybė, kurios išsaugojimu visi privalo rūpintis.

Edukacinė pamoka

 

Spalio 21 d. 2b klasės mokiniai lankėsi Labanoro girioje, kur vyko Kiauneliškio mūšis. Paminklosaugininkė Giedrė Viščionytė papasakojo apie partizanų gyvenimą. Prieš 80 metų čia, tarp raistų ir ežerų, partizanai buvo įrengę Margio ir Kauno bunkerius.

1945 m. kovo mėn. NKVD būriai apsupo partizanų bunkerius ir juos susprogdino. Žuvo 82 partizanai. Jų palaikus vietos stribai siauruoju geležinkeliu nuvežė į Švenčionių geležinkelio stotį ir išniekino miestelio aikštėje, o vėliau užkasė prie Cirkliškio. Prie atminimo ženklų mokiniai pagerbė žuvusius partizanus tylos minute.

Istorijos mokytoja O. Orechovienė

Anglų kalba chemijos pamokoje

Pamokoje pagal CLIL užsienio kalba vartojama tiek, kiek įmanoma, o gimtoji – tiek, kiek būtina. Spalio 15 d. 2a klasės mokiniai drauge su chemijos mokytoja V. Cicėniene ir anglų kalbos mokytoja S. Kraujaliene mokėsi temos „Halogenai“, kartu tobulino anglų kalbos įgūdžius.

Prieš savaitę gimnazistai gavo terminų ir žodžių anglų kalba sąrašus tam, kad iš anksto tinkamai pasiruoštų neįprastai pamokai. Fizikinės bei cheminės savybės, užduotys, vaizdo medžiaga – viskas buvo pristatyta ir atlikta anglų kalba. Na, o pamokos pabaigoje mokiniai sėkmingai atliko tyrimą ir nustatė, kuriuose produktuose yra krakmolo.

 

Netradicinė pamoka

Spalio 11 d. Vilniaus universiteto Konfucijaus instituto savanorės supažindino gimnazistus su hanfu – istoriniu Kinijos drabužių stiliumi, kuris buvo prieš Čingų dinastiją. Mokiniai pamatė šios šalies tradicinius vyriškus ir moteriškus drabužius, turėjo galimybę juos pasimatuoti. Nuoširdžiai dėkojame kinų kalbos mokytojai Li Ke ir jos šaunioms padėjėjoms už nuostabų renginį ir išskirtinius įspūdžius.

Anglų kalbos mokytoja S. Kraujalienė

Kalendorius
2019 m. spalio mėn.
Pr A T K Pn Š S
« Rgs   Lap »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Pamokų laikas
1.8:00 - 8:45
2.8:55 - 9:40
3.10:00 - 10:45
4.10:55 - 11:40
5.12:00 - 12:45
6.12:55 - 13:40
7.13:50 - 14:35
8.14:45 - 15:30
9.15:35 - 16:20
Pamokų laikas trečiadieniais (po trijų pamokų visiems mokiniams vyksta klasių valandėlės)
1.8:00 - 8:45
2.8:55 - 9:40
3.10:00 - 10:45
4.11:30 - 12:15
5.12:35 - 13:20
6.13:30 - 14:15
7.14:20 - 15:05
Svarbu
Pamokų tvarkaraščiai